fredag 26. oktober 2012

På tide på tide på tide......å????

Ja, nå er det virkelig på tide å oppdatere litt her inne. Beklager, men noen dager fungerer ikke trege meg nok til å få oppdatert. Så hva er skjedd siden sist? Jo, nå skal dere få høre;)

Som dere ser fra sist innlegg så ble jeg innlagt på grunn av dehydrering. Måtte tilslutt inn med 4 liter intravenøs væske før kroppen sa "takk nå holder det". Har i etterkant sluppet flere innleggelser på grunn av dehydrering, så jeg satser på at det holdt med den ene gangen.
Etter å ha komt meg hjem fra sykehuset gjorde min kjære klart for litt bursdagsfeiring. Så nå har jeg offisielt tred inn i 30 årene. Det ble en rolig feiring med bare de nærmeste, helt perfekt når kvalmen herjer vilt.
Så gikk nå dagene på et vis. Kvalmen endret seg litt slik at vaskebøtta ble min faste følgesvenn. Oppkast er lite kjekt, å slår meg helt ut. Dette skjedde jo selvfølgelig dagen før vi skulle til Fosterdiagnostikk. Så det ble en natt uten mye søvn i bekymring på hvordan jeg skulle klare en kjøretur på 3 timer en vei med ekstrem oppkastkvalme. Men det gikk over all forventning begge veier og jeg kunne stolt si at det ble en 6 timers kjøretur totalt uten oppkast!
Så var det jo denne fosterdiagnostikken da. Den gikk og over all forventning og vi fikk en kjempe hærlig lege som virkelig kunne informere og svare på våre Jspørsmål. Å til våre store lettelse viste våre kjære Iskrystall til å utvikle seg helt normalt. Vi skal tilbake igjen om ca 14 dager for en siste kontroll der, så da håper jeg vi slipper flere turer ditt. Det er litt slitsomt med reising når kroppen ikke er helt i form.

Å nå er vi 10 uker og 3 dager på vei. Ukene går på en måte litt tregt, men allikevel går nå dagene fremover. Kvalmen herjer godt og jeg har dager og perioder som slår meg helt ut. Målet er 12 uker nå i håp om at kvalmen kanskje letter litt. Jeg er begynt på litt kvalmestillende og de virker litt eller de demper det verste i perioder. Men det må til for å ha muligheten til å få i meg litt mat.
Til dere andre som sliter med svangerskapskvalme så har jeg fått et tips om Lollipopis. Det er noe som har vært lett å innta her i huset og virker litt dempende.

Ønsker dere alle en hærlig helg!

4 kommentarer:

  1. Så godt å høre alt er "bra" med deg og den lille ;)
    Håper snart kvalmen din slipper og at du slipper noen mer plager ;)
    Her går det mer i perioder med kvalmen om dagen, ikke hele dagen som før :p
    Saftis og sjokomelk har det gått mye i her, hehe

    Ønsker deg en strålende helg! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Satser på at kvalmen snart gir seg noe, det gjorde den iallefall sist nå vi passerte 12 uker. Bedre å ha det i perioder enn konstant å vêr kvalm. Sjokomelk og saftis er blitt lagervare her i huset, alltid beredt;)

      Ønsker dere og en hærlig helg:)

      Slett
  2. Håper snart kvalmen slipper og at resten av svangerkapet blir uten kvalme :) Masse lykke til videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Silje:) men etter å ha lest bloggen din går mine tanker over til dere. Jeg sender alle mine lykkeønskninger over til dere i denne perioden. Håper virkelig det er deres tur nå:)

      Slett