torsdag 21. februar 2013

Hei og hopp hvor det går...

Tiden går jammen meg unna nå, tenk at det bare er ca 10 uker igjen på jobb før permisjonen starter. Vi er jo allerede 27 uker og noen dager på vei! Glede – virkelig en stor glede!!!
Forrige uke var tettpakket med diverse kontroller. Det begynte med kontroll hos jordmor i kommunen vår på mandagen, så var det møte med jordmor på fødeavdelingen på onsdagen og tilslutt møte med jordmor i bedriftshelsetjenesten på torsdagen. Etter disse tre avtalene ble det mye informasjon å fordøye. Jordmor kontrollen på mandag gikk glimrende. Lille Gull sine hjerteslag kunne høres sterke og tydelige. Urinprøven og blodtrykket var kjempe fint. Alt bare fryd og gammen. Vi fikk litt informasjon med oss på veien og fikk beskjed om å glede oss over foreldrerollen som snart trer i kraft:)
På onsdagen var det klart for første tur på fødeavdelingen. Der ble vi møtt av en kjempe koselig jordmor som skal hjelpe oss med å lage en fødselsplan. Vi fikk begge uttrykke våre bekymringer og hun kunne videre berolige oss begge to. Vi fikk med oss god informasjon og skal tilbake om en måneds tid for videre planlegging.
Torsdagen var det klart for jordmorbesøk på jobben. Vi har gjennom jobben min en avtale med bedriftshelsetjenesten som har tilbud om jordmorsamtaler under graviditeter. Et kjempe bra tilbud som virkelig alle gravide burde få tilbud om. Hun fokuserer på arbeidsplassen og gir masse gode råd for hvordan jeg skal gjøre arbeidshverdagen best mulig for lille Gull og meg selv. Dette var vårt andre møte og siden sist hun var besøk så har jeg fått meg ny kontorstol og fått senket ned pulten min. Videre fikk jeg noen øvelser som kan være gode å gjøre for å forebygge hevelser i kroppen. En kjempe koselig dame å få besøk av som har masse gode råd å gi på veien.
Som dere ser så ble det en del jordmødre vi møtte på sist uke. Min kjære var med på alle møter uten om det møtet på jobben. Det er så godt å ha han med. 4 ører lytter liksom litt bedre enn bare mine 2;) En god trygghet!
Nå blir det et par kontrollfrie uker før vi skal til jordmor igjen. Er fantastisk hvor godt vi blir fulgt opp nå. Alle er veldig flinke til å ta hensyn til hva vi gikk igjennom i mai.
For noen uker siden pratet jeg om at vi holder på med noe spennende. For de som eventuelt ønsker å lese vår historie så kan den leses i Vårt land imorgen, fredag 22.02.13. Kan komme litt tilbake til bakgrunnen for hvorfor denne artikkelen er laget. Men mye er allerede forklart i artikkelen.
Beklager at jeg ikke utdyper det mer, men akkurat nå er tankene mine helt andre plasser;)
Ønsker dere alle en god helg når den kommer imorgen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar