onsdag 6. februar 2013

Sykehuskontroll

Ja, i går var det tid for ny kontroll på sykehuset. Alt står fortsatt bra til med vår lille voksende Iskrystall. Ultralyden viste et sterkt bankende hjerte og utviklingen går som normalt. Tenk at vi nå er 25 uker på vei. Magen er voksende for nesten hver uke og sparkene blir bare sterkere og sterkere. Kraftige og langdryge neseblødninger irriterer meg litt, men jeg kan ikke klage over det. Bekkenet kan krangle litt når jeg er mye i aktivitet, men jeg kan ikke klage så lenge kvalmen holder seg borte.
I går tok legen opp om jeg hadde noen tanker vedrørende fødselen. Jeg rygget litt med en gang for jeg syns det var litt tidlig å planlegge fødselen, men han ønsket å høre mine og våre tanker. Fødselen har frem til i går virket så fjern, men det har i etterkant blitt bare mer og mer virkelig og satt i gang en tankeprosess. Jeg har tidligere hatt litt tanker om riene som en dag kommer og at jeg gruer meg litt til å kjenne på den samme smerten igjen. Jeg kan ikke si at jeg har fødselsangst, men jeg må prøve å snu tankene mine over på at denne gang kommer smertene for at det er noe positivt som skal skje. Men ifølge legen så ønsket han at vi skulle legge en liten fødselsplan i samarbeid med jordmødrene på føden. Vi takket ja til tilbudet og blir derfor videre henvist. Vet egentlig ikke så mye om hva som vil skje videre her, men det vil jo tiden vise når innkallelsen kommer.
Vi skal tilbake til kontroll hos den samme legen om en god måneds tid. Da blir det en ny kontroll og eventuelt gjennomgang av obduksjonsrapporten til vår lille Engel. Her hos oss går sorg og gleder virkelig hånd i hånd. Men det skal bli godt å få de endelige svarene, selv om vi allerede vet mye. Rapporten ligger liksom der i bakhodet og kverner, så det skal bli greit å få den avsluttet. Kanskje hadde det vært lurt å vente til etter dette svangerskapet, men jeg ønsker bare å få det unnagjort så vi har muligheten til å sette fokuset fremover. Det er ikke snakk om å glemme, men bare få det siste formelle unnagjort. Frem til den kontrollen så har vi uansett muligheten for å ombestemme oss, om tankene våre skulle ønske noe annet.
Frem til neste kontroll så skal jeg innom min jordmor her i kommunen og jeg får besøk av en annen jordmor gjennom bedriftshelsetjenesten på jobb. Så det er litt som skjer fram til da.
Ønsker dere alle en nydelig onsdag i solskinnet, nå skal resten av dagen nytes!

2 kommentarer:

  1. Så deilig å slippe kvalmen ! ;)
    Bekkenet tuller her også, men ett tips jeg fikk er å ikke sitte med beina i kors, ha pute mellom knærne når du ligger på siden, gå museskritt osv..

    Blir fint å få laget en fødselsplan da, det hjelper jo litt på å vite at man har fått sagt sitt. Er ikke alt man får frem ved fødsel vil jeg tro :/

    Mange klemmer og ønske om en fin uke videre <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Puta ligger klar i senga hver kveld;) men tusen takk for gode råd og tips:) Håper bekkenet ditt ikke trøbler for mye.... Lykke til videre:)

      Slett