søndag 17. juni 2012

Bloggnavn


Tenkte kanskje jeg skulle gi dere bakgrunnen for navnevalget mitt her inne. Iskrystall var et ord jeg stiftet bekjentskap med 2. mars i år. Det var denne dagen vi fikk tilbakeført embryoet som ga oss vår lille engel. På fertilitetsklinikken ble ofte embryoet kalt ”Diamanten” eller ”Gullegget”. For meg ble dette helt unaturlig, da jeg ikke klarte å trekke noen sammenheng mellom meg og disse to kallenavnene. Derfor ble tankevirksomheten min satt i sving da jeg følte jeg måtte bygge meg en ”bro” til dette embryoet. Så under rugetiden ble på en måte embryoet mitt en liten Iskrytall. Det har vært nedfrosset i nesten 7 måneder og når jeg tenker på hvor vakker en iskrytall er så måtte det jo bare bli dette navnet. Iskrystaller skinner så flott når lyset treffer dem i ulike vinkler, akkurat som når lyset treffer et barn eller en gammel dame/mann. Lyset gjør noe unikt med oss, det vekker oss på en måte og får frem noe som ikke mørket kan. Se bare hvis solen titter frem til oss, humøret stiger lettere og energien er lettere å fine. Hvis sommervarmen og viser seg med sitt nærvær eller en klar og fin vinterdag skinner om kapp med forrige dag, er det bare å stoppe opp noen minutter og nyte det før en farter videre i en travel hverdag.
Det er gjennom denne tankegangen navnet Iskrystaller  er kommet og satt sine spor i meg.

bilde iskrystall

1 kommentar: