lørdag 29. september 2012

Mine nye følgesvenner

Ja, hvem er mine nye følgesvenner? Jo vaskebøtta og vannflaska!!!!!
Svangerskaps kvalmen har virkelig trått til med full kraft denne uken. Begynte forsiktig på mandag, men har bare økt mer og mer de siste dagene. Igår ble det full stopp. Da kom jeg meg ikke avgårde på jobb. Lite mat klarte å finne veien til min mage og vann boblet bare i munnen min. Det ble en tur til legen hvor vi ble enige om en sykemelding. Ikke helt min plan, men jeg vet fra mitt forrige svangerskap at en sykemelding hjalp slik at jeg fikk finne en god hverdagsrytme hvor jeg fikk delvis kontroll på kvalmen. Nå jobbes det hardt for å unngå dehydrering og innleggelse. Hadde noen av de sist jeg var gravid og vil gjerne unngå det nå.

Dagene går nå på et vis. Jeg har en fantastisk samboer ved med sin side som lager, serverer mat og drikke i alle varianter. Tusen tusen takk!!!! Men det positive oppi det hele er jo at kvalmen er et tegn på at vår Iskrystall vokser og gror. Det er jo det som gir motivasjon og gode smil om våre munner :)
Nå skal lørdagskvelden nytes i sofaen bare oss to. Kanskje smaker middagen himmelsk ikveld....hvem vet?!



2 kommentarer:

  1. Gratulerer selv med en Iskrystall i magen! <3

    Svarer deg her inne også jeg ;)
    Jeg sliter selv med hva jeg kan spise og ikke om dagen...Kroppen tvinger meg til å spise sunt! ;)
    Her er det fisk (ikke feit fisk), grønnsaks suppe/lappskaus og kylling det eneste som jeg får i meg til middag.

    Jeg går med sea band på meg (kjøpes på apoteket) daglig og dette hjelper litt.
    Dagen starter med Mariekjeks i senga før jeg løfter hodet av puta, sjokomelk / melk med oboy hjelper meg i løpet av dagen, kviklunsj kan også hjelpe litt om du er ute og ikke får i deg mat hver 3t.
    Har drops i nærheten hele tiden, dette for å ikke få dårlig smak/ ettersmak i munnen etter mat for da kommer kvalmen!
    Jeg passer på å spise hver 3t ca... her går det i brødskive/knekkebrød med ost (er det eneste jeg klarer) og jeg spiser appelsin/vannmelon, gulrot og drikker ett glass biola.

    Jeg drikker kun vann igjennom hele dagen, samt da sjokomelk da kvalmen er som verst.

    Salta potetgull kan også gå, men ikke mye om gangen..

    Jeg spiser meg aldri ordentlig mett og passer på at jeg ikke blir for sulten, da holder jeg kvalmen litt unna ;)

    Mitt beste råd er bare å prøve seg frem med diverse mat og drikke, vet ikke om det finnes noe fasit for å slippe unna kvalmen :p

    Her er kvalmen en stor del av hverdagen om dagen og jeg har gått ned i kg pga dette :/

    Lykke til med kvalmen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode råd:) vi prøver oss stadig frem;)

      Slett