fredag 5. oktober 2012

Ultralyd

Onsdag ble en nervepirrende dag for både meg og min kjære. Da hadde vi avtale på fertilitetsklinikken for ultralyd. Stemningen kunne virkelig tas og føles på. Etter noen nervepirrende venteminutter fikk vi endelig komme inn. Og ultralyden viste vår kjære Iskrystall med et lite bankende hjerte. Iskrystall har nå vokst seg ca 7 mm stor. Et lite mirakel! Følelsene våre tok over og tårer trillet. Til og med vår lege og sykepleier måtte tørke noen våte tårer. Virkelig en lettelse for oss alle!

Nå er oppfølgingen ved fertilitetsklinikken over. Vi er henvist til videre oppfølging ved fosterdiagnostisk avdeling ved et universitetssjukehus i nærheten og svangerskapspoliklinikken på vårt lokale sjukehus. Neste kontroll vil derfor bli ved fosterdiagnostisk senter i uke 9. Og det er ikke lenge til, da vi idag passerer 7 uker og 3 dager.

Svangerskapskvalmen min er det lite bedring i. Dagen idag er tilbringt på sofaen fra jeg sto opp. Jeg slipper heldigvis oppkast, men kvalmen er så ille i perioder at jeg ikke klarer verken høy lyd eller sterkt lys. Bare ro. Min kjære verter opp med mat i alle fasonger, men min utakknemlige mage viser lite interesse. Motivasjonen oppi det hele er jo at vår Iskrystall vokser og vokser.

Nå ønsker vi dere alle en hærlig helg, her fortsetter sofaslitingen på høyt nivå;)

2 kommentarer:

  1. ååååå så fantastisk:) masse gratulerer med det lille mirakelet i magen!!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk:) nå krysses fingre og tær;)

      Slett