tirsdag 18. desember 2012

18 desember og 18 uker!

18 desember og 18 uker i dag. De siste 4 ukene har virkelig gått unna. Magen vokser og den lille virker til å trives. Har enda ikke kjent noe sikkert liv inni der, men noe ubeskrivelig er i alle fall i ferde. Kvalmen blir det bare mindre og mindre av og jeg har vært i 100 % jobb nå den siste uken. Godt å få tilbake hverdagsrutinene igjen og kose meg på jobb. Syns alltid det er kjekt å jobbe i desember. Pynt og annet kos som skjer. I dag ble vi overrasket med gløgg. En liten ting som ga oss alle en pust i bakken før arbeidsdagen tok fatt. Store barn, små gleder;)
Selv om ting bare går bedre og bedre hadde jeg et lite tilbakefall i helgen. Natt til lørdag våknet jeg med hjertebank og rask puls. Sto opp og gikk på badet en tur uten virkning. Prøvde å legge meg igjen, men etter nesten 4 timer måtte jeg vekke min kjære. Da hadde jeg ikke blundet et minutt siden jeg våknet og hjertebanken ville ingen ende ta. Vi ble derfor tilslutt enige om at det kanskje var lurt å ringe legevakten for råd. Der fikk vi beskjed om å møte legevakts legen litt senere på dagen. En veldig hyggelig lege møtte på oss i nabo kommunen. Heldigvis hadde hjertebanken og magesmertene som og tilslutt kom gitt seg. Men vi ble enige om å ta et EKG, måle blodsukker og blodprosent og tilslutt ta en urinstix. EKG, urinstix og blodsukker var helt normalt, men blodprosenten var lav. Hemoglobinen viste 9,7 og litt i det laveste laget. Men det kunne i alle fall forklare hjertebanken min. Så rådet ble å ta med ro, starte på jerntilskudd og drikke godt. Så nå tygges det jerntabletter og drikkes appelsin juice i håp om raske stigning, så satser vi på at svimmelheten og bedres etter hvert. Legen ønsket og å sjekke fosterlyden som han fant etter litt leting. Og det er alltid godt å høre det lille hjerte slå for full gir:)
Så nå tas dagene litt med ro. Koser meg på jobb, men finner sofaen lett når jeg kommer hjem. Julestresset bryr jeg meg lite om og det har ingen betydning om hybelkaninene får overvintre inne hos oss denne julen. Vi reiser bort noen juledager og skal kose oss med familie. Julegaver er pakket, sortert og klare for levering. Levering får min kjære ta seg av;)
Rart at dette sannsynligvis blir den siste julen bare oss to, regner med at den lille i magen sjefer neste jul;) Lykke! Samtidig så glemmer vi ikke vår lille engel. Han skal få sitt hvilested pyntet. Vi har funnet et fint lite mosehjerte og litt granbar. Lys er kjøpt inn som skal brenne alle juledager. Samtidig så bærer vi ham nært i våre hjerter, han er på en måte alltid med oss...
Nå ønsker jeg alle dere der ute en gledelig jul, med noen ekstra tanker til dere alle som har mistet noen av sin kjære!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar